14 Eylül 2015

BB Krem vs. CC Krem..

Hep duyuyoruz, BB krem kullandım, yok yaz için CC krem daha iyi, yok bu BB bana iyi gelmedi falan diye; peki BB krem ve CC krem arasındaki farkı ve hangisini ne zaman kullanacağımızı biliyormuyuz? Tabi çoğumuzun bu konuda bir fikri var ama sürekli kafası karışanlar da olduğu için şimdi tam olarak BB nedir, CC krem nedir, nasıl kullanılır açıklamaya çalışacağım.

BB Cream vs. CC Cream
Öncelikle elimde bulunan BB ve CC kremlerden örnekler görelim. O kadar çok çeşidi var ki ve neredeyse her kozmetik markasının CC olmasa da BB  kremi mutlaka var. Ben CC kremlerle ilk olarak Flormar'ı çıkardığı 4 çeşit CC krem ile tanışmış ve 4'ünü birden almıştım denemek için. 
Kelime anlamı ile açıklarsak BB "Beauty Balm" yani Güzellik balmı/kremi anlamını taşırken, CC "Color Correcting" yani renk düzenleyici anlamına geliyor. 

BB Cream vs. CC Cream

Yapısal olarak BB krem daha kremsi ve nemlendirici CC krem ise daha hafif ve daha kolay emilen yapıdalar. Yukarıda üstte bir CC krem, altta ise BB krem var. Yapı farkları hemen görülüyor zaten. Biri hemen akmaya sıvışmaya başlarken öbürü yayılmak bekliyor.

BB Cream vs. CC Cream

Sürülüş hali, tabi çok yedirmedim ama BB daha uzun süre kalacak ve daha ıslak yapıda, CC ise emilir emilmez ciltle bir olacak.

BB Cream vs. CC Cream

Yine üstte CC altta BB krem var. Temel olarak BB krem günlük güneş koruması, ekstra nem ve renkli nemlendiriciden bir nebze fazla kapatıcılık vaat ediyor. Ancak anti-aging özellikleri yok, gerekiyorsa mutlaka bir anti-aging krem ile desteklemek lazım.  CC kremler yine güneş koruması ve nem kaybının önlenmesini sağlarken cilt tonunu eşitlemeyi de vaat ediyor.  Temel olarak içinde ışık yayıcı partiküller olduğu için cilt tonunu eşitliyor aynı zamanda da iyi bir antioxidan özelliğe sahipler.

BB Cream vs. CC Cream

BB kremler kesinlikle daha yoğunlar, ilk çıktıklarında niye bunları fondöten yerine yaz aylarında kullanmışım hayret, hafif bir yapıları yok.  Halbuki çok kapatıcı olmamakla birlikte CC krem hatta köpük fondöten bile yaz ayları için BB kremden çok daha uygun bence. Tabi o zaman CC kremler daha çıkmamıştı o ayrı.

BB Cream vs. CC Cream

Bu da yeni aldığım Biotherm CC kremin yapısı, rengi yeşil görünmekle birlikte aslında şeffaf, cilt tonunuzda çok fazla bir bozukluk yoksa yaz için çok kullanışlı olacaktır. Ayrıca su bazlı olduğu için de yoğun nem sağlayan bir krem. 

CC kremler ayrıca ihtiyaca yönelik olarak   lila (cansız, solgun, sarımtırak cilt tonu düzenlemek için) yeşil  (sivilce, kızarıklık örterek, cilt rengini dengelemek için) ve  pembe (mor ve yeşilimsi renkte olan cildi  örterek, cildi canlandırmak için)  renklerde olabilir. Daha sonra bir de DD krem çıktı ama o başka bir yazı konusu olacak. Sonuca gelmek gerekirse; BB kremler daha kuru ve normal ciltlere hitap ederke, CC kremler karma ve yağlı ciltlere daha uygun görünüyorlar.  Umarım bu yazı kafa karışıklığı için bir parça yardımcı olabilmiştir, başka sorunuz veya merak ettiğiniz bir konu varsa yorum olarak bırakmayı unutmayın.
Sevgiler.. 

63 yorum:

  1. Zibilyon tane BB krem denemişken bir tane bil CC denememiş olmam ne garip. BB kremlerle çok anlaşamadım neden bilmiyorum. Bu yazıdan sonra CC krem kullanmam gerektiğine inandım. Özellikler şu cümlenden sonra "cilt tonunu eşitliyor aynı zamanda da iyi bir antioxidan özelliğe sahipler"
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @hüzünsarısı senin cildi kuru-karma mı sanki öyle geliyor bana iyi gelecek BB ler olduğu kadar CC ler de var BB den daha hafif bir şey istiyorsan CC kullanman daha iyi tabi.. beğenmene çok sevindim yazıyı :-))

      Sil
    2. Evet kuruya dönük karma cildim.

      Sil
    3. @hüzünsarısı nem veren bir bb veya cc o zaman sana iyi olur.. bu mevsim kesin cc ama..

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş. BB kremleri ben de yazın kullanamazken cclere daha tahammül edebiliyor Yağlı cildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @siriyaşam teşekkürler canım :-)) yağlı cilde CC daha uygun kesinlikle..

      Sil
  3. Şahane bir yazı olmuş. Böyle anlatılınca daha anlaşılır hale geliyor, teşekkürler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @aslınındünyası rica ederim beğenmene çok sevindim :-))

      Sil
  4. Biotherm'in cc kremiini çok merak ettim. Douglas'dan uygun fiyata almıştın değil mi ablacığım??:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @balböceğiilekozmetik evet canım 25-30 TL. gibi bir şeye almıştım indirimden ..

      Sil
  5. CC Kremleri henüz bende denememiş biri olarak yazından çok faydalandım canım..Emeğine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @beğendimpaylaştım harika çok sevindim işe yaramasına :-))

      Sil
  6. valla süpersin bu konuda okudugum en guzel makale oldu hep kafamı kurcalayan bir soruydu ;) cc krem amacı ne diye dusunurken hiç alıp deyememiştim ilk işim bu olacak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gülşahönen çok teşekkürler beğenmene çok sevindim umarım cildine göre güzel bir CC krem bulursun..

      Sil
  7. iyi yapmışsınız anlatmakla. Başta benim gibi makyaj malzemesi kullanmayan yani az kullanan arkadaşlar için açıklayıcı olmuş Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kendimutfağındaşef çok teşekkürler beğenmenize çok sevindim..:-)

      Sil
  8. Pembe cc krem kullanıyorum bb kremlerden ise sadece garnier yağlı cilt için olan istediğim gibi duruyor yazın çok güzel olmuş yeniden bilgilerimi tazeledim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sevgibolat evet ben de yeşil kullanıyorum CC lerden deneye yanıla keşfettim.. BB lrer ise kışın oluyor bana yazı değil, halbuki başta hafif sanmıştık bu BB leri hiç alakası yokmuş.. teşekkürler canım yazıyı beğenmene çok sevindim..

      Sil
  9. Güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş.. Oldukça detaylı. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @renklipastasepeti rica ederim çok sevindim beğenmenize..

      Sil
  10. Bende CC kremi cok duyup daha kullanmayanlardanim bu yazi iyi oldu emegine saglik canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilmodadüşleri çok teşekkürler :-)) işe yaramasına memnun oldum..:-,))

      Sil
  11. Okuduğum en faydalı karşılaştırma yazısıydı bu elinize sağlık :) Cildim karmadan yağlıya dönük olduğu için denediğim cc kremler nedense çok parlak durdu bende üste pudra geçince de pürüzsüz görünüm kayboldu yani anlaşamadık bir türlü :) Bb krem olarak en çok Missha hoşuma gitse de yazın köpük fondötenin verdiği rahatlığı hiçbiri vermiyor bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilaynarta evet yazı köpük fondöten gibisi yok hakikaten CC yi alta baz gibi sürüyorum süper oluyor :-)) çok teşekkür ederim :-))

      Sil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş canım.Ellerine sağlık.Ne BB ne CC fondötenin yerini dolduramadı benim için.Ben bir tık daha kapatıcı ürünler seviyorum sanırım.O yüzden sadece yazın kullanabiliyorum bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @filizşahin teşekkürler canım .. evet benim için de fondöten daha önde ama artık CC ler BB lerden birkaç tık önde artık :-))

      Sil
  13. bilgilendirme için teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Bu BB kremlerini nedense çok iyi bulamadım. Belki de kullandığım fondöten den vazgeçemediği içindir. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilgünaydın evet fondöten en iyisi yazın da akmayanı buldum tamamdır :-))

      Sil
  15. Ellerine sağlık canım bilgilendirici yazıları çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @yasemininkozmetiği teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :-))

      Sil
  16. bende bu dd-ee serisi nereye kadar devam edecek diye merak ediyorum
    ben hala BB kullananlar grubundayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @lerzankara :-)) evet DD ler çıktı zaten ve gerisi de geliyor doğru.. ben tamamen değil ama bıraktım sayılır artık BB kullanmayı CC daha iyi geliyor bana..

      Sil
  17. Bb krem ve cc krem farki, bb krem mi cc krem mi sorularına muhtesem yanit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @elitstil çok teşekkürler beğenmene çok sevindim bu yazının fikri de senden çıktı biliyorsun :-))

      Sil
  18. oh be sonunda öğrenebildim farklarını :) emeğine sağlık canım :)

    bu arada birkaç cc krem önerisi de yapsaymışsın ya keşke ^^

    sevgiler,
    Alice, Nail Art in Wonderland

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nailartinwonderlan teşekkürler :-)) yazıyı cilt tiplerine göre öneri ile güncelledim ama marka önermek istemedim :-))

      Sil
  19. Bu yazı tam da aradığım bir yazı.. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ayşegülaydın rica ederim beğenmenize sevindim..

      Sil
  20. İşte benim gibi kozmetik cahillerine ara sıra böyle konular yazmalısınız:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @saadetuslu :-))) tamamdır o zaman zaten aklıma bir kaç fikir daha gelmişti yazacağım..

      Sil
  21. harika bir yazı hazırlamışsın..birçok kisi aradaki farkı bilmiyor ve bu kadar açıklayıcı yazı yoktu..eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilgün çok teşekkür ederim canım beğenilmesi beni çok memnun etti :-))

      Sil
  22. Ben de henüz CC krem kullanmaya başladım. BB kremler bana da ağır geliyordu, renkli nemlendirici kullanıyordum ben de yazın. Aradaki farkı ve nedenleri öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sevda evet BB kremler daha hafif gibi lanse edildiler ama aslında pek de değilmiş bence..

      Sil
  23. Güzel bir bilgilendirici yazı olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @guzellikhikayesi rica ederim beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  24. Süper bir yazı olmuş cc kremi hiç denemedim bu yazıdan sonra mutlaka deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @arzununlezzetadası çok teşekkürler işe yaramasına çok sevindim yazının :)

      Sil
  25. Güzel bir yazı olmuş,flormar bb ye arkadaşım bayılıyor ondan azıcık tester kabıma sıkıp kullanacağım merak ediyorum =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sedakarapoyraz evet ben de denemiştim fena değildi ama tabi deneyerek almakta fayda var :) tester bu işler için diyoruz da firmalar anlamıyor :((

      Sil
  26. Bu bb kremlere bir ben ısınamadım sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @makyajtavsiyem evet ben de CC veya fondöten diyorum artık...

      Sil
  27. Bayanlar bir de farmasının bb krem ile cc kremini denemenizi tavsiye ederim. 8 etki ile cildinizi nemlendirirken bakım yapıyor ve kusurları kapatıyor. Farmasi düşünenler için tel whatsapp 5446243630 ulaşabilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @yelizeryılmaz evet güzel ve hafif bir bb kremdir severim..

      Sil
  28. %100 Doğal Kozmetik Ürünler için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.. :)

    Http://www.vipkozmetik.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reddist markasını hiç kullanmadım bakacağım bir ara..

      Sil
  29. BB Krem vs. CC Krem yazısını bir solukta okudum. ilk fırsatta CC kremlere bakacağım, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @zülalgaripkuş şöyle hafif ve renk eşitleyen bir krem arıyorsanız CC kremler size göre olabilir..:-))

      Sil
  30. Benim cildim karma, acaba bana uygun bir CC krem önerebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nergiskaraman bu da olur Flormarın CC kremleri de olur karma cilde ben de kullanmıştım memnun kaldım..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...